Retourneren & Annuleren

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Retourvoorwaarden

  1. Er is een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan heb je geluk: het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen.
  2. Het artikel zit in de originele verpakking.
  3. De producten zijn niet gebruikt en niet defect.
  4. Artikelen die je niet kunt retourneren:
    • Cadeaubonnen en -kaarten
    • Software abonnementen/producten
    • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken
    • Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken
    • Digitale artikelen; ebooks en games

Je kunt jouw bestelling terugvinden in je account overzicht. Je kunt je account bekijken door op het poppetje rechtsboven te klikken.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

De stappen om je aankopen te retourneren zijn:

  1. Graag ontvangen wij een ingevuld retourformulier zodat we voor een snelle terugbetaling kunnen zorgen
  2. Stop de goederen die je wilt terug sturen in de originele verpakking en alle toebehoren in een doos samen met het retourformulier
  3. Stuur het op naar:

Domotica Control BV
Willem de Zwijgerlaan 25
2341 EG  OEGSTGEEST

Tip:

Bewaar je verzendbewijs. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.

Moet ik betalen bij retourneren?

Na de aankoop van een product via de Domotica Control webshop heeft u een bedenktijd van 14 dagen. Als u besluit producten terug te sturen betaal je zelf de verzendkosten.

Wat is het retouradres?

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Sommige producten kunnen niet worden geretourneerd:

  1. Software waarvan de verzegeling is verbroken.
  2. Vouchers, cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook al zijn ze nog niet gebruikt.

Voor juist uitgevoerde diensten van monteurs en postbezorgers kunnen we je geen geld teruggeven. Hieronder vallen:

  1. Installatie- en inbouwkosten
  2. Ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie
  3. Kosten voor bijzondere verzendopties.

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

Zodra u uw pakket heeft ontvangen en u retouraanvraag heeft ingediend, kunt u uw pakket afgeven bij een willekeurige postkantoor. De verzendkosten zijn €6,75 per pakket onder de 10kg.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Je retour annuleren is niet nodig. Je retour vervalt automatisch wanneer je je product niet binnen 14 dagen terugstuurt na het aanmelden. Wil je iets wijzigen aan je retour? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

Zodra wij je pakket hebben verwerkt krijg je daar automatisch bericht van via de mail. Aan de hand van het verzendbewijs dat je via PostNL krijgt, kun je zien waar je pakket zich op dat moment bevindt.

Hoe snel is een retour verwerkt?

Binnen 3 werkdagen na ontvangst van de correct en in goede staat teruggestuurde goederen is het gehele retourproces afgerond (inclusief restitutie).

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Zodra het retourproces succesvol is afgerond gaan wij direct over terugbetaling van het aankoopbedrag. Mochten er zich complicaties voordoen dan wordt u gebeld door de klantenservice om zo spoedig als mogelijk uw retour af te handelen.